mspzelda

Alla inlägg den 19 april 2013

Av MangaLover - 19 april 2013 22:46

Nu har jag ritat igen c:

 


Jag gjorde bara en fort skiss först för att ha något att måla på så det är därför hennes hår är lite konstigt   

Skulle bara testa att måla lite och pröva nya saker, men ja..

Måste öva på att skugga men jag ritar ju på en laptop och det är ganska svårt att få till

raka linjer utan att måla på fel ställe..   

Aja jag gjorde den här på minst 10 min så ja..


Det var typ allt   


  


Av MangaLover - 19 april 2013 17:21

Med drömmar om att bli en kompositör och en dag skriva en låt till hennes favorit idol, blir Haruka intagen till Saotome Academy, en scenkonst skola. Om hon lyckas väl kommer hon att kunna gå med i Shining Agency efter examen, men det blir inte så lätt som hon tror. Överallt är hon omgiven av Idoler och Kompositörer. I slutet av examen ska två studenter para ihop sig, då den ena tar idolrollen och den andra kompositörrollen och sjunga en låt som är skriven av paret. Detta blir svårt då Haruka inte kan bestämma sig för vem hon ska välja gällande sex olika killar.

 

Genres: ComedyRomanceSchoolShoujoHarem

 


Okej nu över till huvudkaraktärerna c:


Nanami Haruka



Haruka är hjältinnan i storyn. Hon söker in till Saotome Academy i hopp om att bli en kompositör och att komponera en sång för sin idol, Hayato, att sjunga. Haruka har ingen erfarenhet av att läsa noter trots att hon kan spela piano, men storyn fortsätter och Haruka visar att hon har talang i att komponera låtar och spela piano utan noter. Haruka är en blyg, snäll och ärlig och har förmågan att flytta människors hjärtan, vilket gjorde henne att locka sex stycken killar.


Ichinose Tokiya


En elev i klass S. Han bär en stark likhet till Haruka idol, Hayato, och visar sig vara kall men samtidigt en perfektionist. Han får kritik för att inte ha något '' hjärta '' i hans musik även fast tonhöjd och rytm är perfekt.


Otoya Ittoki

 

 

Otoya Ittoki


Ittoki är Haruka's klasskamrat i Klass A. Han är en snäll och vänlig person som gillar att sjunga och delar rum med Tokiya. Han står upp för Haruka och är alltid ärlig men också lite barnslig för sin ålder.


Shou Kurusu



Shou Kurusu


Shou, eller Syo, går i klass S med Tokiya och har smeknamnet '' Ochibi-chan '' pågrund av sin kortväxthet. Han är väldigt glad och energisk, och spelar fiol. Syo är Natsuki's ( En till kille i serien som jag tyvärr inte kommer att skriva om ) rumskompis och barndomsvän.

 

Okej, det där var nog allt.

Det finns tre killar till men jag orkar inte skriva om dom så jag tog dom som jag tycker är mest intressanta.   

 

Okej, nu till betyget. UTA NO PRINCE-SAMA FÅR..

          

 

FYRA OCH EN HALV NYAN-CAT'S UTAV FEM NYAN CAT'S YEAY.   

Det är en jätte bra anime serie och säsong två gick nyss igång för några veckor sen.

 

Rekomenderar den för er som gillar Harem-anime serier för Uta pri var jätte bra   

 

Men det var nog allt.   


  



Ovido - Quiz & Flashcards