mspzelda

Alla inlägg den 3 april 2013

Av MangaLover - 3 april 2013 22:52

Holy crap, såg nyss episode 1 av Uta no prince-sama 2000% / Andra säsongen.


GAYS, GAYS EVERYWHERE.    


  

Av MangaLover - 3 april 2013 18:07

Ja, för några inlägg sen så hade jag skrivit och ritat Sylveon, en ny Eeveelution som kommer att komma i Pokemon X & Y som släpps i oktober, och jag sa att dens type ännu inte var avlöjad. NU TÄNKER JAG SKRIVA MINA TEORIER C:


Sylveon.png


Jag tror att Sylveon är något av dessa tre.


3. Normal

Om man kollar på Sylveon så är den jätte rosa och har stora ögon, precis som Jigglypuff och några andra Normal type Pokemons.

På utseendet så tycker jag att den liknar en Normal type men det finns två problem.


Problem nr 1. Eftersom att Eevee redan är Normal så tror jag knappast att de skulle göra en Normal type Eeveelution. Om de gör det så borde det var den sista de gör.


Problem nr 2. Skulle inte en Normal type Eevee likna Eevee? Varför skulle Eevee, som nu är brun utvecklas till en rosa? Det finns iaf ett svar. DET ÄR EN TJEJ C:


Har ni inte tänkt på att Sylveon är ganska tjejig med allt det där rosa? Tänk om Eevee blir till en Sylveon med någonting tjejigt? Jag har också hört att på söndag ska Pokemon visa upp något nytt inför X & Y. Tänk om det är Sylveons partner, en kille? c:

+ Att jag tror att X & Y står för Kille och Tjej och att Sylveon avslöjades den 14 Februari, Alla hjärtans dag.



2. Flying


Om man kollar på bilden där uppe så ser man alla Eevelutions.

Har ni märkt hur alla Eeveelution har den type som den är svagast eller starkast mot framför sig? Glaceon är svag mot Flareon som är framför den, och Vaporeror är framför Leafeon som den är svag mot.

Jolteon som nu är en Electric type är framför Sylveon. Och om Sylveon nu är en Flying type så är Jolteon starkare om man räknar med vilken type den är. 

.. Och den liknar en Flying type c:

+ Att om man kollar på Sylveon's namn så är det ganska nära namnet Sylph, en mytologisk varelse som kan flyga.



1. En ny type


Om ni tänker på hur en Normal type eller Flying type Eeevelution skulle se ut, skulle den se ut såhär?

De andra Eeveelutions liknar verkligen sin type, men jag vet inte vilken Sylveon är.

Liksom.. Hur många år sedan var det sen det infördes en ny type?

Typ 13 år sedan!

Plus att om det nu är en type som redan finns, varför är det ett sådant mysterium?

Jag gissar iaf på Light eller Magic type. Kanske Fairy type?

Men mest Light och Magic. Om man kollar på vilka moves Sylveon använder i det lilla klippet som vi fick innan, så ser man att den använder Trump card och Swift. De movesen får mig att tänka på magi, eftersom ja..? Kort och stjärnor = Magi enligt mig.


Men det var nog allt, klicka på den här texten för att komma till Sylveon's video


  

Ovido - Quiz & Flashcards