mspzelda

Alla inlägg under mars 2013

Av MangaLover - 31 mars 2013 22:49

Hej, nu har jag gjort nya chibis på Chibimaker c:


       


Ja, det var typ det x'D..

Ville bara visa dom.


  


Av MangaLover - 31 mars 2013 20:54

Tänkte berätta om anime serien Chuunibyou demo Koi ga Shitai c:


Yuuta Togashi var en gång en alltför självmedveten högskole elev. När han tog examen ville han begrava hans pinsamma förflutna och börjar ett nytt liv på gymnasiet men en av hans klasskamrater Rikka Takanashi, en nuvarande Chuunibyou patient, har hittat spår av kvarvarande Chuunibyou syndrom på honom och använde dom bevisen för att tvinga Yuuta att göra ett avtal med henne, vilket stör Yuutas '' desperata och vanliga '' liv.


Genres - ComedyDramaRomance,SchoolSlice of Life.


Okej, nu till huvudkaraktärerna.


Yuuta Togashi


Yuuta är en gymnasieelev som en gång var drabbad av Chuunibyou syndrom ( 8th Grader Syndrom ) och kallade sig för Dark Flame Master. När han tänker på sitt förflutna känner han sig mycket generad och försöker att glömma det. Yuuta är oftast mycket vänliga och behandlar alla väl, men när hans 8th Grader Syndrom nämns kan han bli ganska aggressiv mot personen som nämnde det.


Rikka Takanashi


Rikka Takanashi är en Chuunibyou patient som registreras i samma gymnasium som Yuuta. Till skillnad från Yuuta så lider hon fortfarande av sin 8th Grader Syndrom och tror att hon är en häxa besatt av ett tyrant öga som avslöjar öden.



Okej, det finns självklart andra karaktärer men jag är för lat för att skriva om dom c:


Jag tycker att det var en bra anime serie men Rikka var inte en favorit för mig. Känner mig så forever alone som inte gillar henne så mycket ;A;.. Men hon var ganska jobbig och totalt dissade alla utom Yuuta, det var det som var jobbigt med henne, plus att hon är jätte överskattad. 


Men Chuunibou Demo Koi Ga Shitai får..

        

3,5 NYAN-CAT'S UTAV 5 NYAN CAT'S C:


Bara så ni vet, det var Rikka som fick mig att sänka betygen, Serien var jätte bra men den kunde bli lite jobbig ibland och det jag inte gillade var att den bara fokuserade på Rikka och Yuuta och man fick inte lika mycket fakta om de andra karaktärerna i serien.

I nästan alla Slice of Life anime serier jag har sett så har några karaktärer som är tillsammans eller vänner huvudkaraktärerna en egen episode där serien oftast fokuserar på den karaktären, men så var det inte i Chuunibou Demo Koi Ga Shitai. Det fick mig också att sänka betygen. Storyn var iaf jätte bra.

 

Men det var nog allt o3o..

Känner mig stolt, har skrivit om två anime serier den här veckan (*´∀`*)

Aja..

 

  

Av MangaLover - 29 mars 2013 20:25

 

6 029 078 FÖR ATT VARA EXAKT. YEEEEEAAAY

GRATTIS TILL PEWDS


  

Av MangaLover - 28 mars 2013 17:11

Tänkte skriva om anime serien Tamako market c:


Tamako Kitashirakawa är den äldsta dottern i familjen som äger en Mochi affär i stadens livliga Tama-ya shoppingdistrikt. En dag möter Tamako en pratande fågel vid namn Dera Mochimazzi som kommer från ett avlägset land, sökande efter en brud för sitt lands prins. Efter att Dera blivit överviktig från att äta för mycket mochi bestämmer han sig för att stanna kvar hos Tamako och hennes vänner och familj. Serien följer vardagar med Tamako, hennes vänner, familj, grannar och den märkliga fågeln.


Genres: Comedy & Slice of Life.


Okej, här är några av karaktärerna.


Tamako Kitashirakawa


16 år, en första klassare i gymnasiet och har en familj som äger en Mochi affär i shoppingdistriktet. En snäll och trevlig tjej som desutom är utåtriktad och livlig.


Dera Mochimazzi

Dera är en talande fågel som pratar i en bossig ton. Det slutar med att han hamnar i Tamako's hus med hennes familj. Han har fått ett uppdrag om att leta efter en brud till sin prins.


Det finns såklart massor av andra karaktärer men de får ni veta om genom att kolla på anime serien c:

Dels för att jag är för lat för att skriva om dom men också för att jag säkert kommer spoila hela serien om jag gör det.


Aja, Tamako Market får..


          


FEM NYAN CAT'S UTAV FEM NYAN-CAT'S C:

Det var en av de mest roliga och gulligaste serierna jag sett.

Varje fredagar sprang jag hem i väntan för att se nästa avsnitt (*´∀`*)

Men idag var sista avsnittet ;A; ..

Aja, en jätte bra serier och jag rekomenderar den för er som gillar sött och gölligt och awesomeness c:


  

Av MangaLover - 27 mars 2013 18:40

De flesta av er har nog påsklov nu? Eller om jag nu har fattat rätt så har typ hälften av sveriges skolor fått påsklov nu.. Men.. INTE JAG!?

I min skola får vi påsklov imorgon? Alltså vi får påsklov en dag mindre än de flesta. Y U DO DIS? ლ ( ಥAಥლ ') 

VARJE ÅR. ALLTID PÅ TORSDAG OCH INTE PÅ ONSDAG!?

Ugh.. Jag gillar torsdagar för då har vi elevens val och det är kul att spela tfm och sånt med mina kompisar men imorgon har vi Spanska, Matte och No 。:゚(。ノω\。)゚・。


Jag hatar de ämnena.. Kanske inte spanska men ja ;A;

VARFÖR NO OCH MATTE!?



Men ja, Imorgon får jag påsklov och vet ni var det betyder c: ..?

Nej det gör ni inte, men under påsklovet så kommer jag nog blogga mycket (*´∀`*)!

SO STAY TUNED C:


  

Av MangaLover - 27 mars 2013 18:26

Curry! Grattis c:


Jag har följt Curry's blogg ända sen jag började blogga, den är jätte intressant och hon skriver om massor av anime serier. Hon har också gjort en massa '' 30 Days of .... '' och tipsar om jätte bra anime serier c:

Det var pågrund av henne som jag började kolla på Amnesia och jag tror K-project och nu är dom två serierna några av mina favoriter, tack så mycket (*´∀ `*)!

Hon har en jätte fin design och ritar jätte gulligt!


Kolla in hennes blogg här - Zurry.blogg.se

Och hennes tumblr - A-random-thing.tumblr.com

 

Rekomenderar hennes blog stort för er som letar efter anime och manga serier, hon tipsar om massor av bra serier (ღ˘ ヮ˘ღ)

 

 

( Klicka på bilden för att komma till hennes blogg )

 

De rätta svaren var:

1. Ib - Ib

2. Hirasawa Yui - K-on

3. Pewdiepie

4. Taiga - Toradora

5. Mary - Ib

6. Ash - Pokemon

7. Iris - Pokemon

8. Misaki Yata - K-project

 

Grattis igen Curry! Du är awesome ー( ´ ヮ` )ノ 


  

Av MangaLover - 26 mars 2013 20:52

 

HOLY CRAP, 5 940 664 BROS!? SNART 6 000 000 O3O

YEAH HEJJA PEWDS


  

Presentation


Hej. Det är jag som är jag, och här bloggar jag som massor av saker som jag gillar.

Min Tumblr

Fråga mig

76 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

(*´ ヮ`*) ♡

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar som är awesome c:

Nellan är Awesome. c:

 

Yui-chan ^^

 

Mindara 8D

 

Lirren c8

 

Curry *-* 

(ノ´ヮ´)ノ*:・゚

Kategorier

Arkiv

Headers~

STÄNGD FÖR TILLFÄLLET.

K-On Ritsu Tainaka

Ovido - Quiz & Flashcards